Potosi en Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van André Koster - WaarBenJij.nu Potosi en Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van André Koster - WaarBenJij.nu

Potosi en Sucre

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

09 Juni 2015 | Bolivia, Sucre

Een verslag uit het mooie Sucre, Bolivia.
Eergisteren geslapen op het hoogst van deze reis, 4000 meter hoog, in Potosi. Daar werd me duidelijk dat zelfs een klein stukje lopen al meer energie kost dan lager gelegen land. De lucht is er veel ijler. Meerdere mensen, waaronder mijzelf, hadden last van hoofdpijn.
Van Potosi zijn we met een charterbus, met een paar mooie stops onderweg, in Sucre beland. Sucre ligt een stuk lager dan Potosi, 2700 meter.
wat voor iedereen wel lekker was. Even bijkomen op lager gebied.
Gisteren voor het eerst forel gegeten, wat is dat toch lekker!
vandaag hadden we een vrije dag in Sucre.
ik ben vanochtend naar een klooster geweest, ze hadden een prachtige grote boom staan van meer dan 1500 jaar oud. De legende ervan was 1x rechts om de boom heen lopen mag je een wens doen. 3x links om de boom lopen en je krijgt een lover. ^^
Daarna naar een weverij museum. Waar je onder anedere kon zien hoe ze die mooie kleedjes met patronen maken. Sommigen doen er wel 3 maanden over om het kleed helemaal af te hebben.
ik ga nu nog even van het mooie weer genieten, want straks hebben we een feestje. Onze reisleidster is namelijk vandaag jarig!

André

• 09 Juni 2015 - 22:08

Gera:

Leuk

Andrè wat je allemaal meemaakt en ziet echt een belevenis een gezellig feestje en nog
    veel plezier lieve groetjes opa en oma x x x

• 11 Juni 2015 - 08:37

Leo:

Aardig hoogteverschilletje mee gemaakt broertje!

Mooie dingen weer meegemaakt ook!

xx